Ежедневныя чтенія по Уставу Русской Православной Церкви

Все тексты на сегодня представлены в соответствии с указаниями Типикона. Специальные чтения обозначены только для Великих и бденных праздников.

Порядок чтений: Четверг, 25 апреля 2019 г. (12 апреля ст.ст.)
Страстная седмица
Великий Четверток. Воспоминание Тайной Вечери.

Богослужебные указания для священно- и церковнослужителей

Евангельские и Апостольские чтения

На утрени

Лк.22:1 Приближашеся же праздник опреснок, глаголемый Пасха:
Лк.22:2 и искаху архиерее и книжницы, како бы убили Его: бояхуся бо людий.
Лк.22:3 Вниде же сатана во Иуду нарицаемаго Искариот, суща от числа обоюнадесяте,
Лк.22:4 и шед глагола архиереом и воеводам, како Его предаст им.
Лк.22:5 И возрадовашася и совещаша ему сребреники дати:
Лк.22:6 и исповеда и искаше удобна времене, да предаст Его им без народа.
Лк.22:7 Прииде же день опресноков, в оньже подобаше жрети пасху:
Лк.22:8 и посла Петра и Иоанна, рек: шедша уготовайта нам пасху, да ямы.
Лк.22:9 Она же рекоста Ему: где хощеши уготоваем?
Лк.22:10 Он же рече има: се, восходящема вама во град, срящет вы человек в скудельнице воду нося: по нем идета в дом, в оньже входит,
Лк.22:11 и рцета дому владыце: глаголет тебе Учитель: где есть обитель, идеже пасху со ученики Моими снем?
Лк.22:12 И той вама покажет горницу велию постлану: ту уготовайта.
Лк.22:13 Шедша же обретоста, якоже рече има: и уготоваста пасху.
Лк.22:14 И егда бысть час, возлеже, и обанадесяте Апостола с Ним,
Лк.22:15 и рече к ним: желанием возжелех сию пасху ясти с вами, прежде даже не прииму мук:
Лк.22:16 глаголю бо вам, яко отселе не имам ясти от нея, дондеже скончаются во Царствии Божии.
Лк.22:17 И приим чашу, хвалу воздав, рече: приимите сию, и разделите себе:
Лк.22:18 глаголю бо вам, яко не имам пити от плода лознаго, дондеже Царствие Божие приидет.
Лк.22:19 И приим хлеб, хвалу воздав, преломи и даде им, глаголя: сие есть тело Мое, еже за вы даемо: сие творите в Мое воспоминание.
Лк.22:20 Такожде же и чашу по вечери, глаголя: сия чаша Новый Завет Моею кровию, яже за вы проливается:
Лк.22:21 обаче се, рука предающаго Мя со Мною (есть) на трапезе,
Лк.22:22 и Сын убо Человеческий идет по реченному: обаче горе человеку тому, имже предается.
Лк.22:23 И тии начаша искати в себе, который убо от них хощет сие сотворити.
Лк.22:24 Бысть же и пря в них, кий мнится их быти болий.
Лк.22:25 Он же рече им: царие язык господствуют ими, и обладающии ими благодателе нарицаются:
Лк.22:26 вы же не тако: но болий в вас, да будет яко мний: и старей, яко служай.
Лк.22:27 Кто бо болий, возлежай ли, или служай? Не возлежай ли? Аз же посреде вас есмь яко служай.
Лк.22:28 Вы же есте пребывше со Мною в напастех Моих,
Лк.22:29 и Аз завещаваю вам, якоже завеща Мне Отец Мой, Царство,
Лк.22:30 да ясте и пиете на трапезе Моей во Царствии Моем: и сядете на престолех, судяще обеманадесяте коленома Израилевома.
Лк.22:31 Рече же Господь: Симоне, Симоне, се, сатана просит вас, дабы сеял, яко пшеницу:
Лк.22:32 Аз же молихся о тебе, да не оскудеет вера твоя: и ты некогда обращься утверди братию твою.
Лк.22:33 Он же рече Ему: Господи, с Тобою готов есмь и в темницу и на смерть ити.
Лк.22:34 Он же рече: глаголю ти, Петре, не возгласит петель днесь, дондеже трикраты отвержешися Мене не ведети.
Лк.22:35 И рече им: егда послах вы без влагалища и без меха и без сапог, еда чесого лишени бысте? Они же реша: ничесоже.
Лк.22:36 Рече же им: но ныне иже имать влагалище, да возмет, такожде и мех: а иже не имать, да продаст ризу свою, и купит нож:
Лк.22:37 глаголю бо вам, яко еще писаное се, подобает, да скончается о Мне, еже: и со беззаконными вменися. Ибо еже о Мне, кончину имать.
Лк.22:38 Они же реша: Господи, се, ножа зде два. Он же рече им: доволно есть.
Лк.22:39 И изшед иде по обычаю в гору Елеонскую: по Нем же идоша ученицы Его.

Двенадцать Евангелий святых страстей Иисуса Христа: Ин.13:31 глагола Иисус: ныне прославися Сын Человеческий, и Бог прославися о Нем:
Ин.13:32 аще Бог прославися о Нем, и Бог прославит Его в Себе, и абие прославит Его.
Ин.13:33 Чадца, еще с вами мало есмь: взыщете Мене, и якоже рех Иудеом, яко аможе Аз иду, вы не можете приити: и вам глаголю ныне.
Ин.13:34 Заповедь новую даю вам, да любите друг друга: якоже возлюбих вы, да и вы любите себе:
Ин.13:35 о сем разумеют вси, яко Мои ученицы есте, аще любовь имате между собою.
Ин.13:36 Глагола Ему Симон Петр: Господи, камо идеши? Отвеща ему Иисус: аможе (Аз) иду, не можеши ныне по Мне ити: последи же по Мне идеши.
Ин.13:37 Глагола Ему Петр: Господи, почто не могу ныне по Тебе ити? (ныне) душу мою за Тя положу.
Ин.13:38 Отвеща ему Иисус: душу ли твою за Мя положиши? Аминь, аминь глаголю тебе: не возгласит алектор, дондеже отвержешися Мене трищи.
Ин.14:1 Да не смущается сердце ваше: веруйте в Бога, и в Мя веруйте:
Ин.14:2 в дому Отца Моего обители многи суть: аще ли же ни, рекл бых вам: иду уготовати место вам:
Ин.14:3 и аще уготовлю место вам, паки прииду и поиму вы к Себе, да идеже есмь Аз, и вы будете:
Ин.14:4 и аможе Аз иду, весте, и путь весте.
Ин.14:5 Глагола Ему Фома: Господи, не вемы, камо идеши: и како можем путь ведети?
Ин.14:6 Глагола ему Иисус: Аз есмь путь и истина и живот: никтоже приидет ко Отцу, токмо Мною:
Ин.14:7 аще Мя бысте знали, и Отца Моего знали бысте (убо): и отселе познасте Его, и видесте Его.
Ин.14:8 Глагола Ему Филипп: Господи, покажи нам Отца, и довлеет нам.
Ин.14:9 Глагола ему Иисус: толико время с вами есмь, и не познал еси Мене, Филиппе? Видевый Мене виде Отца: и како ты глаголеши: покажи нам Отца?
Ин.14:10 Не веруеши ли, яко Аз во Отце, и Отец во Мне есть? Глаголголы, яже Аз глаголю вам, о Себе не глаголю: Отец же во Мне пребываяй, Той творит дела:
Ин.14:11 веруйте Мне, яко Аз во Отце, и Отец во Мне: аще ли же ни, за та дела веру имите Ми.
Ин.14:12 Аминь, аминь глаголю вам: веруяй в Мя, дела, яже Аз творю, и той сотворит, и болша сих сотворит: яко Аз ко Отцу Моему гряду:
Ин.14:13 и еже аще что просите (от Отца) во имя Мое, то сотворю, да прославится Отец в Сыне:
Ин.14:14 (и) аще чесо просите во имя Мое, Аз сотворю.
Ин.14:15 Аще любите Мя, заповеди Моя соблюдите,
Ин.14:16 и Аз умолю Отца, и иного Утешителя даст вам, да будет с вами в век,
Ин.14:17 Дух истины, Егоже мир не может прияти, яко не видит Его, ниже знает Его: вы же знаете Его, яко в вас пребывает и в вас будет.
Ин.14:18 Не оставлю вас сиры: прииду к вам:
Ин.14:19 еще мало, и мир ктому не увидит Мене: вы же увидите Мя, яко Аз живу, и вы живи будете:
Ин.14:20 в той день уразумеете вы, яко Аз во Отце Моем, и вы во Мне, и Аз в вас.
Ин.14:21 Имеяй заповеди Моя и соблюдаяй их, той есть любяй Мя: а любяй Мя возлюблен будет Отцем Моим, и Аз возлюблю его и явлюся ему Сам.
Ин.14:22 Глагола Ему Иуда не Искариотский: Господи, и что бысть, яко нам хощеши явитися, а не мирови?
Ин.14:23 Отвеща Иисус и рече ему: аще кто любит Мя, слово Мое соблюдет: и Отец Мой возлюбит его, и к нему приидема и обитель у него сотворима:
Ин.14:24 не любяй Мя словес Моих не соблюдает: и слово, еже слышасте, несть Мое, но пославшаго Мя Отца.
Ин.14:25 Сия глаголах вам в вас сый:
Ин.14:26 Утешитель же, Дух Святый, Егоже послет Отец во имя Мое, той вы научит всему и воспомянет вам вся, яже рех вам.
Ин.14:27 Мир оставляю вам, мир Мой даю вам: не якоже мир дает, Аз даю вам. Да не смущается сердце ваше, ни устрашает.
Ин.14:28 Слышасте, яко Аз рех вам: иду и прииду к вам. Аще бысте любили Мя, возрадовалися бысте (убо), яко рех: иду ко Отцу: яко Отец Мой болий Мене есть.
Ин.14:29 И ныне рех вам, прежде даже не будет, да, егда будет, веру имете.
Ин.14:30 Ктому не много глаголю с вами: грядет бо сего мира князь и во Мне не имать ничесоже.
Ин.14:31 Но да разумеет мир, яко люблю Отца, и якоже заповеда Мне Отец, тако творю: востаните, идем отсюду.
Ин.15:1 Аз есмь лоза истинная, и Отец Мой делатель есть:
Ин.15:2 всяку розгу о Мне не творящую плода, измет ю: и всяку творящую плод, отребит ю, да множайший плод принесет.
Ин.15:3 Уже вы чисти есте за слово, еже глаголах вам.
Ин.15:4 Будите во Мне, и Аз в вас. Якоже розга не может плода сотворити о себе, аще не будет на лозе, тако и вы, аще во Мне не пребудете.
Ин.15:5 Аз есмь лоза, вы (же) рождие: (и) иже будет во Мне, и Аз в нем, той сотворит плод мног, яко без Мене не можете творити ничесоже:
Ин.15:6 аще кто во Мне не пребудет, извержется вон, якоже розга, и изсышет: и собирают ю и во огнь влагают, и сгарает:
Ин.15:7 аще пребудете во Мне и глаголголы Мои в вас пребудут, егоже аще хощете, просите, и будет вам:
Ин.15:8 о сем прославися Отец Мой, да плод мног сотворите и будете Мои учениицы.
Ин.15:9 Якоже возлюби Мя Отец, и Аз возлюбих вас: будите в любви Моей:
Ин.15:10 аще заповеди Моя соблюдете, пребудете в любви Моей, якоже Аз заповеди Отца Моего соблюдох и пребываю в Его любви.
Ин.15:11 Сия глаголах вам, да радость Моя в вас будет и радость ваша исполнится.
Ин.15:12 Сия есть заповедь Моя, да любите друг друга, якоже возлюбих вы:
Ин.15:13 болши сея любве никтоже имать, да кто душу свою положит за други своя.
Ин.15:14 Вы друзи Мои есте, аще творите, елика Аз заповедаю вам:
Ин.15:15 не ктому вас глаголю рабы, яко раб не весть, что творит господь его: вас же рекох други, яко вся, яже слышах от Отца Моего, сказах вам.
Ин.15:16 Не вы Мене избрасте, но Аз избрах вас и положих вас, да вы идете и плод принесете, и плод ваш пребудет, да, егоже аще просите от Отца во имя Мое, даст вам.
Ин.15:17 Сия заповедаю вам, да любите друг друга.
Ин.15:18 Аще мир вас ненавидит, ведите, яко Мене прежде вас возненавиде:
Ин.15:19 аще от мира бысте были, мир убо свое любил бы: якоже от мира несте, но Аз избрах вы от мира, сего ради ненавидит вас мир.
Ин.15:20 Поминайте слово, еже Аз рех вам: несть раб болий господа своего: аще Мене изгнаша, и вас изженут: аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут:
Ин.15:21 но сия вся творят вам за имя Мое, яко не ведят Пославшаго Мя.
Ин.15:22 Аще не бых пришел и глаголал им, греха не быша имели: ныне же вины не имут о гресе своем:
Ин.15:23 ненавидяй Мене, и Отца Моего ненавидит:
Ин.15:24 аще дел не бых сотворил в них, ихже ин никтоже сотвори, греха не быша имели: ныне же и видеша, и возненавидеша Мене и Отца Моего:
Ин.15:25 но да сбудется слово, писанное в законе их, яко возненавидеша Мя туне.
Ин.15:26 Егда же приидет Утешитель, Егоже Аз послю вам от Отца, Дух истины, Иже от Отца исходит, Той свидетелствует о Мне:
Ин.15:27 и вы же свидетелствуете, яко искони со Мною есте.
Ин.16:1 Сия глаголах вам, да не соблазнитеся.
Ин.16:2 От сонмищ ижденут вы: но приидет час, да всяк, иже убиет вы, возмнится службу приносити Богу:
Ин.16:3 и сия сотворят, яко не познаша Отца, ни Мене.
Ин.16:4 Но сия глаголах вам, да, егда приидет час, воспомянете сия, яко Аз рех вам: сих же вам исперва не рех, яко с вами бех.
Ин.16:5 Ныне же иду к Пославшему Мя, и никтоже от вас вопрошает Мене: камо идеши?
Ин.16:6 Но яко сия глаголах вам, скорби исполних сердца ваша.
Ин.16:7 Но Аз истину вам глаголю: уне есть вам, да Аз иду: аще бо не иду Аз, Утешитель не приидет к вам: аще (ли) же иду, послю Его к вам,
Ин.16:8 и пришед Он обличит мир о гресе и о правде и о суде:
Ин.16:9 о гресе убо, яко не веруют в Мя:
Ин.16:10 о правде же, яко ко Отцу Моему иду, и ктому не видите Мене:
Ин.16:11 о суде же, яко князь мира сего осужден бысть.
Ин.16:12 Еще много имам глаголати вам, но не можете носити ныне:
Ин.16:13 егда же приидет Он, Дух истины, наставит вы на всяку истину: не от Себе бо глаголати имать, но елика аще услышит, глаголати имать, и грядущая возвестит вам:
Ин.16:14 Он Мя прославит, яко от Моего приимет и возвестит вам.
Ин.16:15 Вся, елика имать Отец, Моя суть: сего ради рех, яко от Моего приимет и возвестит вам.
Ин.16:16 Вмале, и (ктому) не видите Мене: и паки вмале, и узрите Мя, яко иду ко Отцу.
Ин.16:17 Реша же от ученик Его к себе: что есть сие, еже глаголет нам: вмале, и не видите Мене: и паки вмале, и узрите Мя: и: яко Аз иду ко Отцу?
Ин.16:18 Глаголаху убо: что сие есть, еже глаголет: вмале? Не вемы, что глаголет.
Ин.16:19 Разуме же Иисус, яко хотяху Его вопрошати, и рече им: о сем ли стязаетеся между собою, яко рех: вмале, и не видите Мене: и паки вмале, и узрите Мя?
Ин.16:20 Аминь, аминь глаголю вам, яко восплачетеся и возрыдаете вы, а мир возрадуется: вы же печальни будете, но печаль ваша в радость будет:
Ин.16:21 жена егда раждает, скорбь имать, яко прииде год ея: егда же родит отроча, ктому не помнит скорби за радость, яко родися человек в мир:
Ин.16:22 и вы же печаль имате убо ныне: паки же узрю вы, и возрадуется сердце ваше, и радости вашея никтоже возмет от вас:
Ин.16:23 и в той день Мене не воспросите ничесоже. Аминь, аминь глаголю вам, яко елика аще (чесо) просите от Отца во имя Мое, даст вам:
Ин.16:24 доселе не просисте ничесоже во имя Мое: просите, и приимете, да радость ваша исполнена будет.
Ин.16:25 Сия в притчах глаголах вам: но приидет час, егда ктому в притчах не глаголю вам, но яве о Отце возвещу вам.
Ин.16:26 В той день во имя Мое воспросите, и не глаголю вам, яко Аз умолю Отца о вас:
Ин.16:27 Сам бо Отец любит вы, яко вы Мене возлюбисте и веровасте, яко Аз от Бога изыдох.
Ин.16:28 Изыдох от Отца и приидох в мир: (и) паки оставляю мир и иду ко Отцу.
Ин.16:29 Глаголаша Ему ученицы Его: се, ныне не обинуяся глаголеши, а притчи ни коеяже не глаголеши:
Ин.16:30 ныне вемы, яко веси вся и не требуеши, да кто Тя вопрошает: о сем веруем, яко от Бога изшел еси.
Ин.16:31 Отвеща им Иисус: ныне ли веруете?
Ин.16:32 Се, грядет час, и ныне прииде, да разыдетеся кийждо во своя и Мене единаго оставите: и несмь един, яко Отец со Мною есть:
Ин.16:33 сия глаголах вам, да во Мне мир имате: в мире скорбни будете: но дерзайте, (яко) Аз победих мир.
Ин.17:1 Сия глагола Иисус и возведе очи Свои на небо и рече: Отче, прииде час: прослави Сына Твоего, да и Сын Твой прославит Тя:
Ин.17:2 якоже дал еси Ему власть всякия плоти, да всяко, еже дал еси Ему, даст им живот вечный:
Ин.17:3 се же есть живот вечный, да знают Тебе единаго истиннаго Бога, и Егоже послал еси Иисус Христа.
Ин.17:4 Аз прославих Тя на земли, дело соверших, еже дал еси Мне да сотворю:
Ин.17:5 и ныне прослави Мя Ты, Отче, у Тебе Самого славою, юже имех у Тебе прежде мир не бысть.
Ин.17:6 Явих имя Твое человеком, ихже дал еси Мне от мира: Твои беша, и Мне их дал еси, и слово Твое сохраниша:
Ин.17:7 ныне разумеша, яко вся, елика дал еси Мне, от Тебе суть:
Ин.17:8 яко глаголголы, ихже дал еси Мне, дах им, и тии прияша и разумеша воистинну, яко от Тебе изыдох, и вероваша, яко Ты Мя послал еси.
Ин.17:9 Аз о сих молю: не о (всем) мире молю, но о тех, ихже дал еси Мне, яко Твои суть:
Ин.17:10 и Моя вся Твоя суть, и Твоя Моя: и прославихся в них:
Ин.17:11 и ктому несмь в мире, и сии в мире суть, и Аз к Тебе гряду. Отче Святый, соблюди их во имя Твое, ихже дал еси Мне, да будут едино, якоже (и) Мы.
Ин.17:12 Егда бех с ними в мире, Аз соблюдах их во имя Твое: ихже дал еси Мне, сохраних, и никтоже от них погибе, токмо сын погибельный, да сбудется Писание:
Ин.17:13 ныне же к Тебе гряду, и сия глаголю в мире, да имут радость Мою исполнену в себе.
Ин.17:14 Аз дах им слово Твое, и мир возненавиде их, яко не суть от мира, якоже (и) Аз от мира несмь:
Ин.17:15 не молю, да возмеши их от мира, но да соблюдеши их от неприязни:
Ин.17:16 от мира не суть, якоже (и) Аз от мира несмь:
Ин.17:17 святи их во истину Твою: слово Твое истина есть.
Ин.17:18 Якоже Мене послал еси в мир, и Аз послах их в мир,
Ин.17:19 и за них Аз свящу Себе, да и тии будут священи во истину.
Ин.17:20 Не о сих же молю токмо, но и о верующих словесе их ради в Мя,
Ин.17:21 да вси едино будут: якоже Ты, Отче, во Мне, и Аз в Тебе, да и тии в Нас едино будут: да (и) мир веру имет, яко Ты Мя послал еси:
Ин.17:22 и Аз славу, юже дал еси Мне, дах им: да будут едино, якоже Мы едино есма:
Ин.17:23 Аз в них, и Ты во Мне: да будут совершени во едино, и да разумеет мир, яко Ты Мя послал еси и возлюбил еси их, якоже Мене возлюбил еси.
Ин.17:24 Отче, ихже дал еси Мне, хощу, да идеже есмь Аз, и тии будут со Мною, да видят славу Мою, юже дал еси Мне, яко возлюбил Мя еси прежде сложения мира.
Ин.17:25 Отче праведный, и мир Тебе не позна, Аз же Тя познах, и сии познаша, яко Ты Мя послал еси:
Ин.17:26 и сказах им имя Твое, и скажу, да любы, еюже Мя еси возлюбил, в них будет, и Аз в них.
Ин.18:1 (И) сия рек Иисус, изыде со ученики Своими на он пол потока Кедрска, идеже бе вертоград, в оньже вниде Сам и ученицы Его:

Ин.18:1 (И) сия рек Иисус, изыде со ученики Своими на он пол потока Кедрска, идеже бе вертоград, в оньже вниде Сам и ученицы Его:
Ин.18:2 ведяше же Иуда предаяй Его место, яко множицею собирашеся Иисус ту со ученики Своими.
Ин.18:3 Иуда убо приемь спиру и от архиерей и фарисей слуги, прииде тамо со светилы и свещами и оружии.
Ин.18:4 Иисус же ведый вся грядущая Нань, изшед рече им: кого ищете?
Ин.18:5 Отвещаша Ему: Иисуса Назореа. Глагола им Иисус: Аз есмь. Стояше же и Иуда, иже предаяше Его, с ними.
Ин.18:6 Егда же рече им: Аз есмь, идоша вспять и падоша на земли.
Ин.18:7 Паки убо вопроси их (Иисус): кого ищете? Они же реша: Иисуса Назореа.
Ин.18:8 Отвеща Иисус: рех вам, яко Аз есмь: аще убо Мене ищете, оставите сих ити:
Ин.18:9 да сбудется слово, еже рече, яко ихже дал еси Мне, не погубих от них ни когоже.
Ин.18:10 Симон же Петр, имый нож, извлече его и удари архиереова раба и уреза ему ухо десное: бе же имя рабу Малх.
Ин.18:11 Рече убо Иисус Петрови: вонзи нож в ножницу: чашу, юже даде Мне Отец, не имам ли пити ея?
Ин.18:12 Спира же и тысящник и слуги Иудейстии яша Иисуса и связаша Его,
Ин.18:13 и ведоша Его ко Анне первее: бе бо тесть Каиафе, иже бе архиерей лету тому:
Ин.18:14 бе же Каиафа давый совет Иудеом, яко уне есть единому человеку умрети за люди.
Ин.18:15 По Иисусе же идяше Симон Петр и другий ученик: ученик же той бе знаемь архиереови и вниде со Иисусом во двор архиереов:
Ин.18:16 Петр же стояше при дверех вне. Изыде убо ученик той, иже бе знаемь архиереови, и рече двернице и введе Петра.
Ин.18:17 Глагола же раба дверница Петрови: еда и ты ученик еси Человека Сего? Глагола он: несмь.
Ин.18:18 Стояху же раби и слуги огнь сотворше, яко зима бе, и греяхуся: бе же с ними Петр стоя и греяся.
Ин.18:19 Архиерей же вопроси Иисуса о ученицех Его и о учении Его.
Ин.18:20 Отвеща ему Иисус: Аз не обинуяся глаголах миру: Аз всегда учах на сонмищих и в церкви, идеже всегда Иудее снемлются, и тай не глаголах ничесоже:
Ин.18:21 что Мя вопрошаеши? Вопроси слышавших, что глаголах им: се, сии ведят, яже рех Аз.
Ин.18:22 Сия же рекшу Ему, един от предстоящих слуг удари в ланиту Иисуса, рек: тако ли отвещаваеши архиереови?
Ин.18:23 Отвеща ему Иисус: аще зле глаголах, свидетелствуй о зле: аще ли добре, что Мя биеши?
Ин.18:24 Посла же Его Анна связана к Каиафе архиереови.
Ин.18:25 Бе же Симон Петр стоя и греяся. Реша же ему: еда и ты от ученик Его еси? Он (же) отвержеся и рече: несмь.
Ин.18:26 Глагола един от раб архиереовых, южика сый, емуже Петр уреза ухо: не аз ли тя видех в вертограде с Ним?
Ин.18:27 Паки убо Петр отвержеся, и абие петель возгласи.
Ин.18:28 Ведоша же Иисуса от Каиафы в претор. Бе же утро: и тии не внидоша в претор, да не осквернятся, но да ядят пасху.

Мф.26:57 (Воини) же емше Иисуса ведоша к Каиафе архиереови, идеже книжницы и старцы собрашася.
Мф.26:58 Петр же идяше по Нем издалеча до двора архиереова: и вшед внутрь, седяше со слугами, видети кончину.
Мф.26:59 Архиерее же и старцы и сонм весь искаху лжесвидетелства на Иисуса, яко да убиют Его,
Мф.26:60 и не обретаху: и многим лжесвидетелем приступльшым, не обретоша. Послежде же приступивша два лжесвидетеля,
Мф.26:61 реста: Сей рече: могу разорити церковь Божию и треми денми создати ю.
Мф.26:62 И востав архиерей рече Ему: ничесоже ли отвещаваеши, что сии на Тя свидетелствуют?
Мф.26:63 Иисус же молчаше. И отвещав архиерей рече Ему: заклинаю Тя Богом живым, да речеши нам, аще Ты еси Христос, Сын Божий?
Мф.26:64 Глагола ему Иисус: ты рекл еси: обаче глаголю вам: отселе узрите Сына Человеческаго седяща одесную силы и грядуща на облацех небесных.
Мф.26:65 Тогда архиерей растерза ризы своя, глаголя, яко хулу глагола: что еще требуем свидетелей? Се, ныне слышасте хулу Его:
Мф.26:66 что вам мнится? Они же отвещавше реша: повинен есть смерти.
Мф.26:67 Тогда заплеваша лице Его и пакости Ему деяху: овии же за ланиту удариша,
Мф.26:68 глаголюще: прорцы нам, Христе, кто есть ударей Тя?
Мф.26:69 Петр же вне седяше во дворе. И приступи к нему едина рабыня, глаголющи: и ты был еси со Иисусом Галилейским.
Мф.26:70 Он же отвержеся пред всеми, глаголя: не вем, что глаголеши.
Мф.26:71 Изшедшу же ему ко вратом, узре его другая, и глагола сущым тамо: и сей бе со Иисусом Назореом.
Мф.26:72 И паки отвержеся с клятвою, яко не знаю Человека.
Мф.26:73 Помале же приступивше стоящии, реша Петрови: воистинну и ты от них еси, ибо беседа твоя яве тя творит.
Мф.26:74 Тогда начат ротитися и клятися, яко не знаю Человека. И абие петель возгласи.
Мф.26:75 И помяну Петр глаголгол Иисусов, реченный ему, яко прежде даже петель не возгласит, трикраты отвержешися Мене. И изшед вон плакася горько.

Ин.18:28 Ведоша же Иисуса от Каиафы в претор. Бе же утро: и тии не внидоша в претор, да не осквернятся, но да ядят пасху.
Ин.18:29 Изыде же Пилат к ним вон и рече: кую речь приносите на Человека Сего?
Ин.18:30 Отвещаша и реша ему: аще не бы (был) Сей злодей, не быхом предали Его тебе.
Ин.18:31 Рече же им Пилат: поимите Его вы и по закону вашему судите Ему. Реша же ему Иудее: нам не достоит убити ни когоже:
Ин.18:32 да слово Иисусово сбудется, еже рече, назнаменуя, коею смертию хотяше умрети.
Ин.18:33 Вниде убо паки Пилат в претор и пригласи Иисуса и рече Ему: Ты ли еси Царь Иудейск?
Ин.18:34 Отвеща ему Иисус: о себе ли ты сие глаголеши, или инии тебе рекоша о Мне?
Ин.18:35 Отвеща Пилат: еда аз Жидовин есмь? Род Твой и архиерее предаша Тя мне: что еси сотворил?
Ин.18:36 Отвеща Иисус: Царство Мое несть от мира сего: аще от мира сего было бы Царство Мое, слуги Мои (убо) подвизалися быша, да не предан бых был Иудеом: ныне же Царство Мое несть отсюду.
Ин.18:37 Рече же Ему Пилат: убо Царь ли еси Ты? Отвеща Иисус: ты глаголеши, яко Царь есмь Аз: Аз на сие родихся и на сие приидох в мир, да свидетелствую истину: (и) всяк, иже есть от истины, послушает гласа Моего.
Ин.18:38 Глагола Ему Пилат: что есть истина? И сие рек, паки изыде ко Иудеом и глагола им: аз ни единыя вины обретаю в Нем:
Ин.18:39 есть же обычай вам, да единаго вам отпущу на Пасху: хощете ли убо, (да) отпущу вам Царя Иудейска?
Ин.18:40 Возопиша же паки вси, глаголюще: не Сего, но Варавву. Бе же Варавва разбойник.
Ин.19:1 Тогда убо Пилат поят Иисуса и би (Его):
Ин.19:2 и воини сплетше венец от терния, возложиша Ему на главу, и в ризу багряну облекоша Его,
Ин.19:3 и глаголаху: радуйся, Царю Иудейский. И бияху Его по ланитома.
Ин.19:4 Изыде убо паки вон Пилат и глагола им: се, извожду Его вам вон, да разумеете, яко в Нем ни единыя вины обретаю.
Ин.19:5 Изыде же вон Иисус, нося терновен венец и багряну ризу. И глагола им: се, Человек.
Ин.19:6 Егда же видеша Его архиерее и слуги, возопиша глаголюще: распни, распни Его. Глагола им Пилат: поимите Его вы и распните, аз бо не обретаю в Нем вины.
Ин.19:7 Отвещаша ему Иудее: мы закон имамы, и по закону нашему должен есть умрети, яко Себе Сына Божия сотвори.
Ин.19:8 Егда убо слыша Пилат сие слово, паче убояся,
Ин.19:9 и вниде в претор паки и глагола Иисусови: откуду еси Ты? Иисус же ответа не даде ему.
Ин.19:10 Глагола же Ему Пилат: мне ли не глаголеши? Не веси ли, яко власть имам распяти Тя и власть имам пустити Тя?
Ин.19:11 Отвеща Иисус: не имаши власти ни единыя на Мне, аще не бы ти дано свыше: сего ради предавый Мя тебе болий грех имать.
Ин.19:12 От сего искаше Пилат пустити Его. Иудее же вопияху, глаголюще: аще Сего пустиши, неси друг кесарев: всяк, яже царя себе творит, противится кесарю.
Ин.19:13 Пилат убо слышав сие слово, изведе вон Иисуса и седе на судищи, на месте глаголемем Лифостротон, еврейски же Гаввафа.
Ин.19:14 Бе же пяток Пасце, час же яко шестый. И глагола Иудеом: се, Царь ваш.
Ин.19:15 Они же вопияху: возми, возми, распни Его. Глагола им Пилат: Царя ли вашего распну? Отвещаша архиерее: не имамы царя токмо кесаря.
Ин.19:16 Тогда убо предаде Его им, да распнется. Поемше же Иисуса и ведоша:

Мф.27:3 Тогда видев Иуда предавый Его, яко осудиша Его, раскаявся возврати тридесять сребреники архиереем и старцем,
Мф.27:4 глаголя: согреших предав кровь неповинную. Они же реша: что есть нам? Ты узриши.
Мф.27:5 И поверг сребреники в церкви, отиде: и шед удавися.
Мф.27:6 Архиерее же приемше сребреники, реша: недостойно есть вложити их в корвану, понеже цена крове есть.
Мф.27:7 Совет же сотворше, купиша ими село скудельничо, в погребание странным:
Мф.27:8 темже наречеся село то село крове, до сего дне:
Мф.27:9 тогда сбыстся реченное Иеремием пророком, глаголющим: и прияша тридесять сребреник, цену Цененнаго, Егоже цениша от сынов Израилев,
Мф.27:10 и даша я на село скудельничо, якоже сказа мне Господь.
Мф.27:11 Иисус же ста пред игемоном. И вопроси Его игемон, глаголя: Ты ли еси Царь Иудейский? Иисус же рече ему: ты глаголеши.
Мф.27:12 И егда Нань глаголаху архиерее и старцы, ничесоже отвещаваше.
Мф.27:13 Тогда глагола Ему Пилат: не слышиши ли, колика на Тя свидетелствуют?
Мф.27:14 И не отвеща ему ни к единому глаголу, яко дивитися игемону зело.
Мф.27:15 На (всяк) же праздник обычай бе игемону отпущати единаго народу связня, егоже хотяху:
Мф.27:16 имяху же тогда связана нарочита, глаголемаго Варавву:
Мф.27:17 собравшымся же им, рече им Пилат: кого хощете (от обою) отпущу вам: Варавву ли, или Иисуса глаголемаго Христа?
Мф.27:18 Ведяше бо, яко зависти ради предаша Его.
Мф.27:19 Седящу же ему на судищи, посла к нему жена его, глаголющи: ничтоже тебе и Праведнику Тому: много бо пострадах днесь во сне Его ради.
Мф.27:20 Архиерее же и старцы наустиша народы, да испросят Варавву, Иисуса же погубят.
Мф.27:21 Отвещав же игемон рече им: кого хощете от обою отпущу вам? Они же реша: Варавву.
Мф.27:22 Глагола им Пилат: что убо сотворю Иисусу глаголемому Христу? Глаголаша ему вси: да распят будет.
Мф.27:23 Игемон же рече: кое убо зло сотвори? Они же излиха вопияху, глаголюще: да пропят будет.
Мф.27:24 Видев же Пилат, яко ничтоже успевает, но паче молва бывает, приемь воду, умы руце пред народом, глаголя: неповинен есмь от крове Праведнаго Сего: вы узрите.
Мф.27:25 И отвещавше вси людие реша: кровь Его на нас и на чадех наших.
Мф.27:26 Тогда отпусти им Варавву: Иисуса же бив предаде (им), да Его пропнут.
Мф.27:27 Тогда воини игемоновы, приемше Иисуса на судище, собраша Нань все множество воин:
Мф.27:28 и совлекше Его, одеяша Его хламидою червленою:
Мф.27:29 и сплетше венец от терния, возложиша на главу Его, и трость в десницу Его: и поклоньшеся на колену пред Ним ругахуся Ему, глаголюще: радуйся, Царю Иудейский.
Мф.27:30 И плюнувше Нань, прияша трость и бияху по главе Его.
Мф.27:31 И егда поругашася Ему, совлекоша с Него багряницу и облекоша Его в ризы Его: и ведоша Его на пропятие.
Мф.27:32 Исходяще же обретоша человека Киринейска, именем Симона: и сему задеша понести крест Его.

Мк.15:16 Воини же ведоша Его внутрь двора, еже есть претор: и созваша всю спиру,
Мк.15:17 и облекоша Его в препряду, и возложиша на Него сплетше тернов венец,
Мк.15:18 и начаша целовати Его (и глаголати): радуйся, Царю Иудейский.
Мк.15:19 И бияху Его по главе тростию, и плюваху на Него, и прегибающе колена покланяхуся Ему.
Мк.15:20 И егда поругашася Ему, совлекоша с Него препряду и облекоша Его в ризы Своя: и изведоша Его, да пропнут Его.
Мк.15:21 И задеша мимоходящу некоему Симону Киринею, грядущу с села, отцу Александрову и Руфову, да возмет крест Его.
Мк.15:22 И приведоша Его на Голгофу место, еже есть сказаемо Лобное место.
Мк.15:23 И даяху Ему пити есмирнисмено вино: Он же не прият.
Мк.15:24 И распеншии Его разделиша ризы Его, метающе жребий о них, кто что возмет.
Мк.15:25 Бе же час третий, и распяша Его.
Мк.15:26 И бе написание вины Его написано: Царь Иудейск.
Мк.15:27 И с Ним распяша два разбойника, единаго о десную и единаго о шуюю Его.
Мк.15:28 И сбыстся Писание, еже глаголет: и со беззаконными вменися.
Мк.15:29 И мимоходящии хуляху Его, покивающе главами своими и глаголюще: уа, разоряяй церковь и треми денми созидаяй,
Мк.15:30 спасися Сам и сниди со креста.
Мк.15:31 Такожде и архиерее ругающеся, друг ко другу с книжники глаголаху: ины спасе, Себе ли не может спасти?
Мк.15:32 Христос, Царь Израилев, да снидет ныне со креста, да видим и веру имем Ему. И распятая с Ним поношаста Ему.

Мф.27:33 И пришедше на место нарицаемое Голгофа, еже есть глаголемо Краниево место,
Мф.27:34 даша Ему пити оцет с желчию смешен: и вкушь, не хотяше пити.
Мф.27:35 Распеншии же Его разделиша ризы Его, вергше жребия:
Мф.27:36 и седяще стрежаху Его ту:
Мф.27:37 и возложиша верху главы Его вину Его написану: Сей есть Иисус, Царь Иудейский.
Мф.27:38 Тогда распяша с Ним два разбойника: единаго о десную, и единаго о шуюю.
Мф.27:39 Мимоходящии же хуляху Его, покивающе главами своими
Мф.27:40 и глаголюще: Разоряяй церковь и треми денми Созидаяй, спасися Сам: аще Сын еси Божий, сниди со креста.
Мф.27:41 Такожде же и архиерее ругающеся с книжники и старцы (и фарисеи), глаголаху:
Мф.27:42 иныя спасе, Себе ли не может спасти? Аще Царь Израилев есть, да снидет ныне со креста, и веруем в Него:
Мф.27:43 упова на Бога: да избавит ныне Его, аще хощет Ему. Рече бо, яко Божий есмь Сын.
Мф.27:44 Тожде же и разбойника распятая с Ним поношаста Ему.
Мф.27:45 От шестаго же часа тма бысть по всей земли до часа девятаго:
Мф.27:46 о девятем же часе возопи Иисус гласом велиим, глаголя: Или, Или, лима савахфани? Еже есть, Боже Мой, Боже Мой, вскую Мя еси оставил?
Мф.27:47 Нецыи же от ту стоящих слышавше глаголаху, яко Илию глашает Сей.
Мф.27:48 И абие тек един от них, и приемь губу, исполнив же оцта, и вонзе на трость, напаяше Его.
Мф.27:49 Прочии же глаголаху: остави, да видим, аще приидет Илиа спасти Его.
Мф.27:50 Иисус же, паки возопив гласом велиим, испусти дух.
Мф.27:51 И се, завеса церковная раздрася на двое с вышняго края до нижняго: и земля потрясеся: и камение распадеся:
Мф.27:52 и гроби отверзошася: и многа телеса усопших святых восташа:
Мф.27:53 и изшедше из гроб, по воскресении Его, внидоша во святый град и явишася мнозем.
Мф.27:54 Сотник же и иже с ним стрегущии Иисуса, видевше трус и бывшая, убояшася зело, глаголюще: воистинну Божий Сын бе Сей.

Лк.23:32 Ведяху же и ина два злодея с Ним убити.
Лк.23:33 И егда приидоша на место, нарицаемое Лобное, ту распяша Его и злодея, оваго убо о десную, а другаго о шуюю.
Лк.23:34 Иисус же глаголаше: Отче, отпусти им: не ведят бо что творят. Разделяюще же ризы Его, метаху жребия.
Лк.23:35 И стояху людие зряще. Ругахуся же и князи с ними, глаголюще: иныя спасе, да спасет и Себе, аще Той есть Христос Божий избранный.
Лк.23:36 Ругахуся же Ему и воини, приступающе и оцет придеюще Ему,
Лк.23:37 и глаголаху: аще Ты еси Царь Иудейск, спасися Сам.
Лк.23:38 Бе же и написание написано над Ним писмены еллинскими и римскими и еврейскими: Сей есть Царь Иудейск.
Лк.23:39 Един же от обешеною злодею хуляше Его, глаголя: аще Ты еси Христос, спаси Себе и наю.
Лк.23:40 Отвещав же другий прещаше ему, глаголя: ни ли ты боишися Бога, яко в томже осужден еси?
Лк.23:41 И мы убо в правду: достойная бо по делом наю восприемлева: Сей же ни единаго зла сотвори.
Лк.23:42 И глаголаше Иисусови: помяни мя, Господи, егда приидеши во Царствии си.
Лк.23:43 И рече ему Иисус: аминь глаголю тебе, днесь со Мною будеши в раи.
Лк.23:44 Бе же час яко шестый, и тма бысть по всей земли до часа девятаго:
Лк.23:45 и померче солнце, и завеса церковная раздрася посреде.
Лк.23:46 И возглашь гласом велиим Иисус, рече: Отче, в руце Твои предаю дух Мой. И сия рек издше.
Лк.23:47 Видев же сотник бывшее, прослави Бога, глаголя: воистинну человек сей праведен бе.
Лк.23:48 И вси пришедшии народи на позор сей, видяще бывающая, биюще перси своя возвращахуся.
Лк.23:49 Стояху же вси знаемии Его издалеча, и жены споследствовавшыя Ему от Галилеи, зрящя сия.

Ин.19:25 Стояху же при кресте Иисусове Мати Его и сестра Матере Его Мариа Клеопова и Мариа Магдалина.
Ин.19:26 Иисус же видев Матерь и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се, сын Твой.
Ин.19:27 Потом глагола ученику: се, Мати твоя. И от того часа поят Ю ученик во своя си.
Ин.19:28 Посем ведый Иисус, яко вся уже совершишася, да сбудется Писание, глагола: жажду.
Ин.19:29 Сосуд же стояше полн оцта. Они же исполнивше губу оцта и на трость вонзше, придеша ко устом Его.
Ин.19:30 Егда же прият оцет Иисус, рече: совершишася. И преклонь главу, предаде дух.
Ин.19:31 Иудее же, понеже пяток бе, да не останут на кресте телеса в субботу, бе бо велик день тоя субботы, молиша Пилата, да пребиют голени их и возмут.
Ин.19:32 Приидоша же воини, и первому убо пребиша голени, и другому распятому с Ним:
Ин.19:33 на Иисуса же пришедше, яко видеша Его уже умерша, не пребиша Ему голений,
Ин.19:34 но един от воин копием ребра Ему прободе, и абие изыде кровь и вода.
Ин.19:35 И видевый свидетелствова, и истинно есть свидетелство его, и той весть, яко истину глаголет, да вы веру имете:
Ин.19:36 быша бо сия, да сбудется Писание: кость не сокрушится от Него.
Ин.19:37 И паки другое Писание глаголет: воззрят Нань, Егоже прободоша.

 Мк.15:43 прииде Иосиф, иже от Аримафеа, благообразен советник, иже и той бе чая Царствия Божия, дерзнув вниде к Пилату, и проси телесе Иисусова.
Мк.15:44 Пилат же дивися, аще уже умре: и призвав сотника, вопроси его: аще уже умре?
Мк.15:45 И уведев от сотника, даде тело Иосифови.
Мк.15:46 И купив плащаницу и снемь Его, обвит плащаницею: и положи Его во гроб, иже бе изсечен от камене: и привали камень над двери гроба.
Мк.15:47 Мариа же Магдалина и Мариа Иосиева зрясте, где Его полагаху.

Ин.19:38 По сих же моли Пилата Иосиф, иже от Аримафеа, сый ученик Иисусов, потаен же страха ради Иудейска, да возмет тело Иисусово: и повеле Пилат. Прииде же и взят тело Иисусово.
Ин.19:39 Прииде же и Никодим, пришедый ко Иисусови нощию прежде, нося смешение смирнено и алойно, яко литр сто.
Ин.19:40 Прияста же тело Иисусово и обвиста е ризами со ароматы, якоже обычай есть Иудеом погребати.
Ин.19:41 Бе же на месте, идеже распятся, верт, и в верте гроб нов, в немже николиже никтоже положен бе:
Ин.19:42 ту убо пятка ради Иудейска, яко близ бяше гроб, положиста Иисуса.

Мф.27:62 Во утрий же день, иже есть по пятце, собрашася архиерее и фарисее к Пилату,
Мф.27:63 глаголюще: господи, помянухом, яко льстец он рече, еще сый жив: по триех днех востану:
Мф.27:64 повели убо утвердити гроб до третияго дне, да не како пришедше ученицы Его нощию украдут Его и рекут людем: воста от мертвых: и будет последняя лесть горша первыя.
Мф.27:65 Рече же им Пилат: имате кустодию: идите, утвердите, якоже весте.
Мф.27:66 Они же шедше утвердиша гроб, знаменавше камень с кустодиею.

На литургии

Апостол
1Кор.11:23 Аз бо приях от Господа, еже и предах вам, яко Господь Иисус в нощь, в нюже предан бываше, приемь хлеб,
1Кор.11:24 и благодарив преломи, и рече: приимите, ядите, сие есть Тело Мое, еже за вы ломимое: сие творите в Мое воспоминание.
1Кор.11:25 Такожде и чашу по вечери, глаголя: сия чаша новый завет есть в Моей Крови: сие творите, елижды аще пиете, в Мое воспоминание.
1Кор.11:26 Елижды бо аще ясте хлеб сей и чашу сию пиете, смерть Господню возвещаете, дондеже приидет.
1Кор.11:27 Темже иже аще яст хлеб сей или пиет чашу Господню недостойне, повинен будет Телу и Крови Господни.
1Кор.11:28 Да искушает же человек себе, и тако от хлеба да яст и от чаши да пиет.
1Кор.11:29 Ядый бо и пияй недостойне, суд себе яст и пиет, не разсуждая Тела Господня.
1Кор.11:30 Сего ради в вас мнози немощни и недужливи, и спят доволни.
1Кор.11:31 Аще бо быхом себе разсуждали, не быхом осуждени были.
1Кор.11:32 Судими же, от Господа наказуемся, да не с миром осудимся.
Евангелие
Мф.26:1 И бысть, егда сконча Иисус вся словеса сия, рече учеником Своим:
Мф.26:2 весте, яко по двою дню Пасха будет, и Сын Человеческий предан будет на пропятие.
Мф.26:3 Тогда собрашася архиерее и книжницы и старцы людстии во двор архиереов, глаголемаго Каиафы,
Мф.26:4 и совещаша, да Иисуса лестию имут и убиют:
Мф.26:5 глаголаху же: но не в праздник, да не молва будет в людех.
Мф.26:6 Иисусу же бывшу в Вифании, в дому Симона прокаженнаго,
Мф.26:7 приступи к Нему жена, сткляницу мира имущи многоценнаго, и возливаше на главу Его возлежаща.
Мф.26:8 Видевше же ученицы Его негодоваша, глаголюще: чесо ради гибель сия (бысть)?
Мф.26:9 Можаше бо сие миро продано быти на мнозе и датися нищым.
Мф.26:10 Разумев же Иисус рече им: что труждаете жену? Дело бо добро содела о Мне:
Мф.26:11 всегда бо нищыя имате с собою, Мене же не всегда имате:
Мф.26:12 возлиявши бо сия миро сие на тело Мое, на погребение Мя сотвори:
Мф.26:13 аминь глаголю вам: идеже аще проповедано будет Евангелие сие во всем мире, речется и еже сотвори сия, в память ея.
Мф.26:14 Тогда шед един от обоюнадесяте, глаголемый Иуда Искариотский, ко архиереом,
Мф.26:15 рече: что ми хощете дати, и аз вам предам Его? Они же поставиша ему тридесять сребреник:
Мф.26:16 и оттоле искаше удобна времене, да Его предаст.
Мф.26:17 В первый же день опресночный приступиша ученицы ко Иисусу, глаголюще Ему: где хощеши уготоваем Ти ясти пасху?
Мф.26:18 Он же рече: идите во град ко онсице, и рцыте ему: Учитель глаголет: время Мое близ есть: у тебе сотворю пасху со ученики Моими.
Мф.26:19 И сотвориша ученицы, якоже повеле им Иисус, и уготоваша пасху.
Мф.26:20 Вечеру же бывшу, возлежаше со обеманадесяте ученикома:

Ин.13:3 ведый Иисус, яко вся даде Ему Отец в руце, и яко от Бога изыде и к Богу грядет:
Ин.13:4 воста от вечери и положи ризы, и приемь лентион, препоясася:
Ин.13:5 потом влия воду во умывалницу и начат умывати ноги учеником и отирати лентием, имже бе препоясан.
Ин.13:6 Прииде же к Симону Петру, и глагола Ему той: Господи, Ты ли мои умыеши нозе?
Ин.13:7 Отвеща Иисус и рече ему: еже Аз творю, ты не веси ныне, уразумееши же по сих.
Ин.13:8 Глагола Ему Петр: не умыеши ногу моею во веки. Отвеща ему Иисус: аще не умыю тебе, не имаши части со Мною.
Ин.13:9 Глагола Ему Симон Петр: Господи, не нозе мои токмо, но и руце и главу.
Ин.13:10 Глагола ему Иисус: измовенный не требует, токмо нозе умыти, есть бо весь чист: и вы чисти есте, но не вси.
Ин.13:11 Ведяше бо предающаго Его: сего ради рече, яко не вси чисти есте.
Ин.13:12 Егда же умы ноги их, прият ризы Своя, возлег паки, рече им: весте ли, что сотворих вам?
Ин.13:13 Вы глашаете Мя Учителя и Господа, и добре глаголете: есмь бо.
Ин.13:14 Аще убо Аз умых ваши нозе, Господь и Учитель, и вы должни есте друг другу умывати нозе:
Ин.13:15 образ бо дах вам, да, якоже Аз сотворих вам, и вы творите.
Ин.13:16 Аминь, аминь глаголю вам: несть раб болий господа своего, ни посланник болий пославшаго его.
Ин.13:17 Аще сия весте, блажени есте, аще творите я.

Мф.26:21 и ядущым им, рече: аминь глаголю вам, яко един от вас предаст Мя.
Мф.26:22 И скорбяще зело, начаша глаголати Ему един кийждо их: еда аз есмь, Господи?
Мф.26:23 Он же отвещав рече: омочивый со Мною в солило руку, той Мя предаст:
Мф.26:24 Сын убо Человеческий идет, якоже есть писано о Нем: горе же человеку тому, имже Сын Человеческий предастся: добро бы было ему, аще не бы родился человек той.
Мф.26:25 Отвещав же Иуда предаяй Его, рече: еда аз есмь, Равви? Глагола ему: ты рекл еси.
Мф.26:26 Ядущым же им, приемь Иисус хлеб и благословив преломи, и даяше учеником, и рече: приимите, ядите: сие есть Тело Мое.
Мф.26:27 И приемь чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: пийте от нея вси:
Мф.26:28 сия бо есть Кровь Моя, Новаго Завета, яже за многия изливаема во оставление грехов.
Мф.26:29 Глаголю же вам, яко не имам пити отныне от сего плода лознаго, до дне того, егда е пию с вами ново во Царствии Отца Моего.
Мф.26:30 И воспевше изыдоша в гору Елеонску.
Мф.26:31 Тогда глагола им Иисус: вси вы соблазнитеся о Мне в нощь сию: писано бо есть: поражу пастыря, и разыдутся овцы стада:
Мф.26:32 по воскресении же Моем варяю вы в Галилеи.
Мф.26:33 Отвещав же Петр рече Ему: аще и вси соблазнятся о Тебе, аз никогдаже соблажнюся.
Мф.26:34 Рече ему Иисус: аминь глаголю тебе, яко в сию нощь, прежде даже алектор не возгласит, трикраты отвержешися Мене.
Мф.26:35 Глагола Ему Петр: аще ми есть и умрети с Тобою, не отвергуся Тебе. Такожде и вси ученицы реша.
Мф.26:36 Тогда прииде с ними Иисус в весь, нарицаемую Гефсиманиа, и глагола учеником: седите ту, дондеже шед помолюся тамо.
Мф.26:37 И поемь Петра и оба сына Зеведеова, начат скорбети и тужити.
Мф.26:38 Тогда глагола им Иисус: прискорбна есть душа Моя до смерти: пождите зде и бдите со Мною.
Мф.26:39 И прешед мало, паде на лицы Своем, моляся и глаголя: Отче Мой, аще возможно есть, да мимоидет от Мене чаша сия: обаче не якоже Аз хощу, но якоже Ты.

Лк.22:43 Явися же Ему Ангел с небесе, укрепляя Его.
Лк.22:44 И быв в подвизе, прилежнее моляшеся: бысть же пот Его яко капли крове каплющыя на землю.
Лк.22:45 И востав от молитвы (и) пришед ко учеником, обрете их спящих от печали

Мф.26:40 И пришед ко учеником, и обрете их спящих, и глагола Петрови: тако ли не возмогосте единаго часа побдети со Мною?
Мф.26:41 Бдите и молитеся, да не внидете в напасть: дух убо бодр, плоть же немощна.
Мф.26:42 Паки вторицею шед помолися, глаголя: Отче Мой, аще не может сия чаша мимоити от Мене, аще не пию ея, буди воля Твоя.
Мф.26:43 И пришед обрете их паки спящих: беста бо им очи отяготене.
Мф.26:44 И оставль их, шед паки, помолися третицею, тожде слово рек.
Мф.26:45 Тогда прииде ко учеником Своим и глагола им: спите прочее и почивайте: се, приближися час, и Сын Человеческий предается в руки грешников:
Мф.26:46 востаните, идем: се, приближися предаяй Мя.
Мф.26:47 И еще Ему глаголющу, се, Иуда, един от обоюнадесяте, прииде, и с ним народ мног со оружием и дрекольми, от архиерей и старец людских.
Мф.26:48 Предаяй же Его даде им знамение, глаголя: Егоже аще лобжу, Той есть: имите Его.
Мф.26:49 И абие приступль ко Иисусови, рече: радуйся, Равви. И облобыза Его.
Мф.26:50 Иисус же рече ему: друже, (твори,) на неже еси пришел. Тогда приступльше возложиша руце на Иисуса и яша Его.
Мф.26:51 И се, един от сущих со Иисусом, простер руку, извлече нож свой, и удари раба архиереова, и уреза ему ухо.
Мф.26:52 Тогда глагола ему Иисус: возврати нож твой в место его: вси бо приемшии нож ножем погибнут:
Мф.26:53 или мнится ти, яко не могу ныне умолити Отца Моего, и представит Ми вящше неже дванадесяте легеона Ангел?
Мф.26:54 Како убо сбудутся Писания, яко тако подобает быти?
Мф.26:55 В той час рече Иисус народом: яко на разбойника ли изыдосте со оружием и дрекольми яти Мя? По вся дни при вас седех учя в церкви, и не ясте Мене.
Мф.26:56 Се же все бысть, да сбудутся писания пророческая. Тогда ученицы вси оставльше Его бежаша.
Мф.26:57 (Воини) же емше Иисуса ведоша к Каиафе архиереови, идеже книжницы и старцы собрашася.
Мф.26:58 Петр же идяше по Нем издалеча до двора архиереова: и вшед внутрь, седяше со слугами, видети кончину.
Мф.26:59 Архиерее же и старцы и сонм весь искаху лжесвидетелства на Иисуса, яко да убиют Его,
Мф.26:60 и не обретаху: и многим лжесвидетелем приступльшым, не обретоша. Послежде же приступивша два лжесвидетеля,
Мф.26:61 реста: Сей рече: могу разорити церковь Божию и треми денми создати ю.
Мф.26:62 И востав архиерей рече Ему: ничесоже ли отвещаваеши, что сии на Тя свидетелствуют?
Мф.26:63 Иисус же молчаше. И отвещав архиерей рече Ему: заклинаю Тя Богом живым, да речеши нам, аще Ты еси Христос, Сын Божий?
Мф.26:64 Глагола ему Иисус: ты рекл еси: обаче глаголю вам: отселе узрите Сына Человеческаго седяща одесную силы и грядуща на облацех небесных.
Мф.26:65 Тогда архиерей растерза ризы своя, глаголя, яко хулу глагола: что еще требуем свидетелей? Се, ныне слышасте хулу Его:
Мф.26:66 что вам мнится? Они же отвещавше реша: повинен есть смерти.
Мф.26:67 Тогда заплеваша лице Его и пакости Ему деяху: овии же за ланиту удариша,
Мф.26:68 глаголюще: прорцы нам, Христе, кто есть ударей Тя?
Мф.26:69 Петр же вне седяше во дворе. И приступи к нему едина рабыня, глаголющи: и ты был еси со Иисусом Галилейским.
Мф.26:70 Он же отвержеся пред всеми, глаголя: не вем, что глаголеши.
Мф.26:71 Изшедшу же ему ко вратом, узре его другая, и глагола сущым тамо: и сей бе со Иисусом Назореом.
Мф.26:72 И паки отвержеся с клятвою, яко не знаю Человека.
Мф.26:73 Помале же приступивше стоящии, реша Петрови: воистинну и ты от них еси, ибо беседа твоя яве тя творит.
Мф.26:74 Тогда начат ротитися и клятися, яко не знаю Человека. И абие петель возгласи.
Мф.26:75 И помяну Петр глаголгол Иисусов, реченный ему, яко прежде даже петель не возгласит, трикраты отвержешися Мене. И изшед вон плакася горько.
Мф.27:1 Утру же бывшу, совет сотвориша вси архиерее и старцы людстии на Иисуса, яко убити Его:
Мф.27:2 и связавше Его ведоша и предаша Его Понтийскому Пилату игемону.